sábado, 12 de mayo de 2007

Fórmula Camps

“Ecclestone ha reconocido haberse enamorado de las personalidades de Francisco Camps, presidente de la Generalitat y Rita Barberá, alcaldesa de la ciudad, y ha asegurado que no se fía de los nombres de las grandes ciudades, sino de las personas” EL PAIS

A aquestes dues notícies tan sols les distancien 24 hores, temps suficient per a que els actors implicats en la negociació diguen, es desdiguen i tracten de confondre.

És una llàstima que Ecclestone no tingués en compte, quan va comparèixer en el Palau de les Arts de València, que les seues paraules no sols tindrien ressò molt més enllà del Mediterrani, sinó que els mitjans de comunicació ja s’encarregarien de que les seues declaracions quedaren ben patents:
“Siento comunicar que esta mañana no me he atrevido a decirle al presidente que aunque todo está preparado y todo está en su lugar, vamos a esperar a que acaben las elecciones para firmar el contrato” van ser les paraules del magnat britànic que van ser completades per part del president de la Generalitat Valenciana al assenyalar que vincular el gran premi a la seua continuïtat era d’agrair.

I com ‘no hay 2 sin 3’, Mariano Rajoy va decidir enriquir-nos amb les seues opinions: “Hay partidos que dan credibilidad y otros que no lo hacen. Si el jefe de la Fórmula 1 dice que tiene confianza en una persona y en un partido, es algo de lo que debemos enorgullecernos, pero si dice que no la tiene en otros partidos, es algo que debe mover a algunos a la reflexión”. Rajoy ja optava per llegir molt més que entre línies i traure les seues pròpies conclusions...

Més tard i en unes noves declaracions, Bernie Ecclestone, afirmava que Camps havia interpretat malament les seues paraules. Jo crec que el subconscient del president de la Generalitat el va trair...
Després de tantes reunions, està clar que Ecclestone sap què vol i amb qui vol fer aquests negocis, una cosa ben diferent és que opte per fer-ho públic. Si de tot s’aprèn, ara ja sap que el president de la Generalitat Valenciana parla massa.

Fa temps Francisco Camps ja anunciava que la ciutat de València albergaria una carrera de Fórmula 1 amb un traçat urbà i que rebria el nom de Gran Premi d’Europa, al ja tenir Barcelona el nom de GP d’Espanya. Fet que farà d’Espanya l’únic país amb dos circuits de Fórmula 1.
En aquest sentit, sembla que la notícia ha creat un conflicte esportiu. Per una banda la Junta d’Andalusia va pressionar per a que aquesta carrera es traslladés al circuit de Jerez. I per una altra banda (tracteu de NO llançar-vos al meu coll), Catalunya tampoc es va mostrar molt accessible, i tractà de frustrar aquestes negociacions desprestigiant les opcions de València. Uns interessos clarament motivats perquè Montmeló continués sent l’únic gran premi d’Espanya.

L’altre dia vam viure el que podríem considerar perfectament com un acte de campanya, al que a més podem afegir els milers d’euros estalviats en publicitat. No sé si amb intenció o sense ella, però s’han beneficiat del ample patrocini que els han ofert els mitjans de comunicació.
Ni és la manera, ni la forma d’aconseguir que València tinga un circuit de Fórmula 1. Tractar de comprar vots d’aquesta manera em sembla menyspreable, per no pensar en les despeses econòmiques que comportarà aquest esdeveniment esportiu, així com les interminables obres...

8 comentarios:

Lluc Salellas i Vilar dijo...

segons ha informat tv3, la pàgina web de la F1 continua informant que l'acord està lligat només si Camps és president,....

quina enveja que em feu els valencians i valencianes,heheheheh!!!

teniu un president que no us el mereixeu!!!

apa,...tot plegat ho trobo una broma de mal gust!!!


ànims

TeresaLT dijo...

Cert company Lluc, jo ho he llegit a El País.
He decidit comprovar-ho i és increïble, em sembla que el gabinet de premsa de la Fórmula 1 no aprecia molt al seu director o és que tenen tant de treball que ni tan sols es poden cobrir les esquenes mútuament.

"The deal is conditional on Camps winning local elections next month."

http://www.formula1.com/news/6058.html

P.D.: Per què totes les obres sempre són prop de ma casa??? Que tranquils estàvem quan aquella zona era horta...

eloy urarte dijo...

La ciudad de las luces, la copa américa y ahora al Alonso corriendo por las calles de Valencia... No veas vais a tope!

Yo preferiría que Valencia fuera más conocida por la paella, las fallas, la mascletá (¿se escribe así?) y por las valencianas tan guapas como tú.

AMUNT VALÈNCIA!

Anónimo dijo...

És evident que aquest homonet sap amb qui negocia i qui li dona més rèdit per inversió. És molt normal que el senyor Ecclestone negocií amb en Camps,fet i fet són d'allà mateix el suegrísimo de l'Agag i en Camps.

Val a dir que és una gran idea un traçat urbà ja que s'anyoren les grans gestes de Senna a les "chicanes" de Mónaco, i encara més la gran oportunitat mediàtica que rebrà València, que si no ha tengut gaire vent per la America's Cup, si tendrà combustible per als superbòlids.

Si fos valencià, li agrairia als presidents de la comunitat i la ciutat respectivament, el seu esforç personal en transformar una bella ciutat Mediterrània, en una illa de ciment a lo Nova York. Un impuls econòmic és bo, però que es vegi reflectit a la butxaca de tots...

Salut

Anónimo dijo...

Hola companya Teresa,ja pots observar com estan cambiant València,amb aquest circuit ja no crec que hi haja més coses per posar a la nostra ciutat,jaja,però fins i tot sempre serà la NOSTRA QUERIDA VALÈNCIA!!

Estic a favor del circuit perquè això ens reportarà coses bones,però no em sembla gens bè que ho facin solament si el PP guanya les eleccions,em sembla molt fort que tot es moga per la política però així és.

Solament dir que visca valència i visca les valencianes com tu i com jo.

Un petó

HEINSTAAGLEN dijo...

València s'està convertint en una ciutat espectacle, ojo que si segueixen així es convertirà en una ciutat impossible de viure-hi.

Oliver F. Domínguez dijo...

crec que això correspon al desig des dels polítics populars d'equiparar vlnc amb bcn en molts aspectes, recordem que am els putus petardos al govern es destinava molts diners per potenciar valència i se'ls negaven a Barcelona.

Doctor Coll dijo...

El que s'ha de fer és prohibir que es faci el circuit de F1 a València. Ja.
Al mateix temps, que les retros arranquin de socarrel els circuits de Montmeló i Xerès i hi plantin, en el seu lloc, un formós camp de naps.